Romy Schneider & De Zeven Verschillen

27 september 2012 | Commentaren (0)

news_1590.png

2copyright_eva-sereny_camerapress_gamma-rapho.jpg

Flying Lotus Est De Retour

26 september 2012 | Commentaren (0)

Flying-Lotus-Until-the-Quiet-Comes-e1342620571552.jpgPitchfork noemde het vorig album van Flying Lotus ‘een unieke mix van jazz, hiphop en videogamegeluidjes’, het Britse muziekblad NME hoorde (of zag) er de ‘glamoureuze widescreenversie van dubstep’ in en de krant The Guardian was erg opgetogen over de ‘gracieuze en verrassend zonnige cocktail van P-funk, Nu Yorica en house’. Van zijn nieuw album Until the Quiet Comes lekte vooralsnog enkel een nummer met Erykah Badu uit, en er was natuurlijk ook de erg knappe kortfilm van Kahlil Joseph met drie fragmenten uit de plaat (zie onder).

 

Tot nu.

 

Het album ligt pas vrijdag in de winkel, maar je kan het nu reeds beluisteren via NPR!

 

True Romance

25 september 2012 | Commentaren (0)

Vancouver-riot-kiss-coupl-001.jpg

 

Herinner je je deze (compleet verkeerd geïnterpreteerde) foto? Welnu, het filmmakerscollectief We Are from LA (bekend van onder meer de videoclip I Love You So voor Cassius) heeft er een videoclip op gebaseerd - voor het nummer True Romance van de Britse band Citizens!

 

 

Ave Maria

23 september 2012 | Commentaren (0)

Karl - Romy Schneide#1421EA.jpgDe ene is al meer dan honderd jaar dood en ging de geschiedenis in als één van de grootste illustratiekunstenaars. De andere mag hooguit van brugpensioen beginnen dromen, al lijkt het weinig waarschijnlijk dat hij er weldra de brui aan geeft: op zijn gevatte cartoons voor onder meer Knack Focus zit nog lang geen sleet.

 

Félicien Rops en Karl Meersman hebben elkaar vanzelfsprekend nooit gekend, maar ze hebben ontzettend veel gemeen. Zoals Rops een verbeten karikaturist was die niets liever deed dan tegen de schenen van de goegemeente en de kerk schoppen, zo fileert Meersman de actualiteit in rake spotprenten. Ook de (teken)technieken van beide vertonen opvallende gelijkenissen, en de ‘vrouwen’ van de leerling kunnen zich meten met die van de meester, die zich graag door de andere sekse liet verleiden.

 

De tentoonstelling Ave Eva laat zien wat u daaronder mag verstaan. Ze loopt nog tot 14 oktober in de Absolute Art Gallery in Knokke.

 

FELICIEN ROPS

Félicien Rops PORNOKRATES 1878.jpg

 

KARL MEERSMAN

Courtney Love  (2011 09 07).jpg

Lidl for Burgemeester

21 september 2012 | Commentaren (0)

NEEN-sticker.jpg

 

Beste politici,
 

Ik weet dat er iemand – ik ben vergeten wie – open brieven onlangs heeft vergeleken met een Big Mac: het vult, maar je stinkt er verschrikkelijk van uit je bek.

Ik stel voor dat ik straks een Frisk neem.

Ik heb namelijk een probleempje. Geen groot probleem, dus – ik besef dat er ergere dingen zijn in het leven; Johan Verminnen bijvoorbeeld. Maar toch.

Op mijn brievenbus kleeft een sticker: ‘NEE géén reclamedrukwerk géén regionale pers’. Ik weet niet wie die tekst geschreven heeft, maar aangezien ook het logo van de stad Gent op de sticker staat, ga ik ervan uit dat er na een uitgebreide aanbestedingprocedure een geschikte copywriter voor werd gevonden. Toegegeven, grammaticaal valt op diens werk één en ander aan te merken, maar we kunnen het er ongetwijfeld over eens zijn dat de man/vrouw zijn/haar opdracht ter harte heeft genomen en de boodschap zo duidelijk mogelijk heeft proberen overbrengen: ‘NEE géén reclamedrukwerk géén regionale pers’. Kort, bondig, voor iedereen verstaanbaar, ik had het – in alle eerlijkheid – niet beter kunnen doen.

Waarom vind ik dan sinds enige tijd voortdurend reclamedrukwerk van u in mijn brievenbus? Ik wil best geloven dat u uw boodschap verheven vindt boven die van de Lidl, maar dat vindt Delhaize ongetwijfeld ook. Persoonlijk? In het beste geval vind ik wat u in uw reclamedrukwerk te vertellen hebt even markant als de prijs van 30 scharreleieren. Hoewel. 3,49 euro voor 30 scharreleieren? Nee, de Lidl wint.

Laten we eerlijk: verkiezingsfolders zijn even diepgravend als reclamefolders, en ze zijn minder accuraat. Die scharreleieren kosten daadwerkelijk 3,49 euro. Dat de Gentse CD&V – ja, u was de druppel – ‘wonen in Gent opnieuw betaalbaar wil maken’ is een verkiezingsslogan die in de folder op geen enkele manier met enig cijferwerk wordt gestaafd. Mocht Lidl op dezelfde manier te werk gaan, het zou veroordeeld worden voor misleidende reclame. Ja, weeral.

Ik stel daarom - even goede vrienden - het volgende voor: elke partij die tussen nu en 14 oktober nog reclamedrukwerk in mijn brievenbus stopt, krijgt mijn stem niet. Logisch, want u kan moeilijk pretenderen dat u naar de burger luistert, als u zijn simpele wens om geen reclamedrukwerk te ontvangen niet respecteert. De ‘wedstrijd’ start nu, en ik hoop uit de grond van mijn hart dat ik op 14 oktober geen stem op LijstLijst zal moeten uitbrengen, maar dat hebt u uiteraard volledig zelf in de hand.

 

Vrolijke groeten, en succes!

Ben

 

istock_chickens.jpg