13 februari 2012 | Commentaren (1)

Luc Van Acker Rewinds

artwork.jpg‘De plaat heeft weinig aan kracht ingeboet,’ schreef De Standaard enkele weken geleden over de heruitgave van het album The Ship, het chef d’oeuvre van Luc Van Acker. ‘Dat komt omdat The Ship aansluit bij de postpunk van de jaren ’80, die het voorbije decennium door zoveel bands als blauwdruk werd gebruikt. Bovendien enten heel wat recente electrogroepen hun sound op de hoekige, blanke funkrock die van The Ship zo'n boeiende plaat maakt.’

 

De heruitgave kwam er na een samenloop van omstandigheden: eerst kondigde de AB aan dat het aan het enfant terrible had gevraagd om het legendarische album nog eens integraal live te spelen – dat optreden vindt vrijdag plaats – vervolgens liet Studio Brussel weten dat The Subs, Selah Sue en Tom Barman voor de laatste editie van Music For Life een cover van Zanna hadden gemaakt, het bekendste nummer uit The Ship.

 

Die drie laatste staan niet op de affiche van het REWIND-concert in de AB, maar de muzikant heeft wel zangeres Anna Domino, producer Jean-Marie Aerts, Peter Gabriel-gitarist David Rhodes en The Van Jets-frontman Johannes Verschaeve uitgenodigd. Na het optreden krijgt Van Acker op zijn beurt een invitatie om in de AB Club met De Standaard-journalist Wouter Van Driessche en Big In Belgium-auteur Jan Delvaux te mijmeren over wat gerust een mijlpaal in de Belgische popgeschiedenis mag genoemd worden.

 

 

Commentaren

"La plaque a peu d'élan perdu" est l'un des meilleurs albums qui est sorti dans les années 80. Elle vient dans la catégorie punk. Cause de cela, la plupart des jeunes, il aimait à l'âme. Merci pour le partage plus de détails à ce sujet.

Gepost door: science toys | 05 mei 2014

Reageren op dit commentaar

De commentaren zijn gesloten.