30 juni 2011

Radio Soulwax Countdown

radio soulwaxEen paar weken geleden heb ik een kleine preview van Radio Soulwax gekregen en die was - zonder overdrijven; en het ging nog maar om een fractie van een fractie - redelijk mind-blowing. Zéér kort samengevat, wordt Radio Soulwax een collectie van audiovisuele mixtapes - 24 in totaal, elk één uur. De 'afleveringen' zijn opgebouwd rond een bepaald genre of thema, maar aangezien in onderstaand persbericht - ja, na twee jaar speculeren ziet Radio Soulwax eindelijk het (online) daglicht - nog met geen woord over die genres of thema's wordt gerept, doe ik er zelf ook nog even het zwijgen toe. 't Is bovendien ook niet alsof ik ze allemaal ken.

 

Het enige wat ik met zekerheid kan stellen, is dat wat ik toen heb gezien zodanig toonaangevend was dat ik onmiddellijk voorstelde om er een (video)tentoonstelling mee te doen. De komende dagen moet nog een pak meer duidelijk worden, maar concreet: elke (sowieso al straf klinkende) mixtape wordt ondersteund door cutting edge visuals die verder bouwen op de dingen waarmee Soulwax/2ManyDJs de afgelopen jaren de wereld rondtrok - véél verder. Er zit zelfs live action-materiaal tussen. Het 'spel' met de platenhoezen is dus maar één visueel aspect van Radio Soulwax - er zijn er nog 23 andere.

 

Nuff said: de eerste aflevering (zestig minuten met énkel intro's) is intussen te bekijken via de Radio Soulwax App, want u dacht toch niet dat Radio Soulwax op zoiets ouderwets als de FM-band zou gaan zitten. Enjoy - gratis ende voor niets!

 

radio soulwaxPRESS RELEASE

 

Electronic music pioneers & internationally renowned DJs will unveil RADIO SOULWAX - a pioneering online & app driven radio station to launch globally on 4th July 2011 with six initial hours of curated experimentation. It will continue to provide a total of 24 themed albums, each containing a one hour mix of exclusive and uniquely created audio & visual content. These will be unveiled weekly over 18 weeks finishing on streamed directly into your home or device.

With the imminent launch of RADIO SOULWAX: David & Stephen Dewaele AKA 2ManyDJs/Soulwax have announced details of a pioneering new way to experience their unique record collections & musical exploration in the privacy of your own home, head or iPad. RADIO SOULWAX has been over two and a half years in development and will launch on July 4th 2011 with six separate themed hours of audio & accompanying visual animation. It has evolved and morphed from a simple original idea to a full multi–sensory media experience. Do not be confused or put off by the use of the term 'radio' here as music is but one side to this experience. Together with the projects artistic director Fergus Purcell they have also created a unique accompanying visual channel to boot, which would be just as much Music TV as it is radio - if such a thing still existed in 2011.


The visuals you will see here are crafted, inspired and lovingly animated using the imagery from the sleeves of the very records that shape each and every thematic hour in the 24-hour mix. At times the visuals themselves have even driven, informed and helped re-imagine the audio parts you'll hear simultaneously. It is an integral part of the unique charm of RADIO SOULWAX and one which is often the hardest to get across – this isn't just nostalgia for music boffins! Here, fans of animation, comedy, art or even god forbid, seventies sleeve nudity may well be tickled too. Musical train-spotters will also be in heaven! But here, each and every one of these painstakingly produced hours is fun, different and geared to trigger individual reactions unique to the viewer, listener, consumer etc.

 

radio soulwaxAs technology has advanced and social networking has continued to take over the planet, Soulwax's loyal fan base; that go out to see them DJ & perform month after month, year after year have become a closer, tighter, more interactive community. Their message boards bustle with activity, nostalgia, excitement and the exchange of experience and content.

 

RADIO SOULWAX is fun, chaotic and best of all - it is free. Due to copyright & publishing legalities - the content of the mixes broadcast cannot and will never be sold, which considering the time, money and love spent personally developing this project is utterly unique in itself, especially during this new age of the music industry. Together they have curated from the depths of their own tastes and imagination, explored sonically and visually to willingly bring an experience to anyone and everyone with an open mind. Not every hour will necessarily be to your tastes but that is also part of its beauty.

 

In addition to the live online feed - Radio Soulwax will be available to stream and download via a fully interactive iPhone/iPad/Android application. This can be downloaded from the Apple App store for iPad & iPhone & Google App store for Android from Monday onwards and will allow users greater freedom to listen away from the broadcast schedule online.

 

As a teaser for what is to come, from June 30th onwards you can immerse yourself in INTROVERSY a special mix on www.radiosoulwax.com. “This is a mix we did for BBC Radio 1 a while ago, and it is actually quite a good introduction to Radio Soulwax as quite lot of tracks that are featured in the mix will come back in later hours to follow. The animated sleeves give the mix a whole new dimension!”

 

For lovers of fun, music, art, technology, film, chaos or curiosity: RADIO SOULWAX goes fully online on July 4th at www.radiosoulwax.com.

01:04 in Film, Music | Permalink | Tags: radio soulwax | |

29 juni 2011

Trailer Alert: Mission Impossible 4

mission impossible 4,trailerLaat duidelijk zijn dat ik Tom Cruise een matig getalenteerde religieuze zot vind. Maar van zodra ik de woorden 'mission' en 'impossible' na elkaar zie opduiken, raak zelfs ik even in de ban van Zijne Colgateness. Oké, Mission: Impossible II van John Woo trok op niets, maar de eerste film van Brian DePalma is een instant klassieker en de derde aflevering van J.J. Abrams was een strak georchestreerde thrill ride. En als de trailer van Mission: Impossible - Ghost Protocol al niet voldoende is om je te doen watertanden, weet dan dat deze nummer vier de eerste live action-film is van Brad 'The Incredibles' Bird, de beste animatieregisseur van de voorbije vijftien jaar. Plus: Simon 'Shaun of the Dead' Pegg doet mee, net als Jeremy 'The Hurt Locker' Renner. Nee, serieus, die persvoorstelling in december: I'm there!

 

28 juni 2011

Join The Rebellion!

greenpeace, volkswagen, darth vader, star wars, parodieDe campagnes van Greenpeace worden beter en beter. Nadat het een paar weken geleden Barbie/Mattel genadeloos heeft getackeld, richt het nu zijn biologisch afbreekbare gifpijlen op Volkswagen, dat volgens Greenpeace 'weigert het geheel van zijn wagenvloot uit te rusten met de meest performante technologie op het vlak van milieuvriendelijkheid en miljoenen euro's uitgeeft aan drukkingsgroepen die achter de schermen ijveren tegen ambitieuzere Europese klimaatdoelstellingen.' De milieuorganisatie blikte daarom onderstaande parodie op de VW-commercials met Darth Vader in. Maar de belangrijkste vraag blijft natuurlijk: 'Waarom zou iemand een Volkswagen willen?'

 

26 juni 2011

Batcave For Sale!

legohouse1-930x706.jpg

 

De website Forever Geek heeft een top tien gemaakt van de World's Geekiest Houses - van WTF over WTF naar WTF. Dit Legohuis springt het meest in het oog - samen met het decor van Tron: Legacy natuurlijk, maar een living is nog geen huis). Kennelijk zijn er meer dan drie miljoen Legoblokjes aan te pas gekomen en werd het in 2009 opgetrokken voor het BBC-programma Toy Stories, waarin James 'Top Gear' May met vintage speelgoed aan de slag ging om bruggen (met Meccano), tuinen (met plasticine) en dus ook huizen (met Lego) te creëren. Helaas werd het ding gebouwd zonder vergunning en vond May ook nooit een koper, dus werd het datzelfde jaar alweer afgebroken.

 

Nog een ander huis uit het lijstje dat het voorlopig moeilijk heeft om een koper te vinden, is het Batcave House. Het staat te koop voor een slordige tien miljoen dollar, wat in feite nog goed meevalt: 'Based on recent rates, your monthly payment for this scenario would be around $40,750.' Oké, het blijft niet goedkoop, maar het heeft dus wel een batcave!

25 juni 2011

The Best of L

Het verdict is gevallen: mijn vijf ALLERLAATSTE Golden Member Cards gaan naar Christophe Beelaert, David Lemant, Deirdre Bastien, Jonas Verstuyft en Kris Huysmans. Vanaf nu kan enkel God/Moby of Maria/Kim Basinger jou nog helpen. Have fun tonight everyone!

 

PS: Hieronder staan de antwoorden die de doorslag hebben gegeven - te beginnen met mijn persoonlijke favoriet (naast Farrah Fawcett, Eva Green, Blondie, Miranda Soledad, Laura Branigan, Olivia Newton-John, enzovoort).

 

LIKE A VIRGIN

 

LASSIE

 

DAVID LACHAPELLE (vs. Naomi Campbell)

avenue l

 

LA ROUX

 

LANA TURNER

lana+turner.+014.jpg

 

PRINCESS LEIA('S GOLDEN BIKINI)

avenue l

 

VANESSA PARADIS (no L, all L)

12:10 in Music | Permalink | Tags: avenue l | |