02 november 2010 | Commentaren (0)

Mike Figgis for Lanvin for H&M

 

Zeggen dat ik er compleet door omvergeblazen ben, zou zwaar overdreven zijn. Maar om eerlijk te zijn, heb ik dat de afgelopen jaren wel vaker met het werk van Mike Figgis, die onlangs nog in Gent was om er The Co(te)lette Film voor te stellen - een verfilming van de gelijknamige dansvoorstelling van Ann Van den Broek. Niet dat ik per se wil dat hij naar Hollywood terugkeert om er een vervolg te breien aan klassiekers als Internal Affairs en Leaving Las Vegas. Meer nog: ik heb enorm genoten van The Loss of Sexual Innocence en Timecode.

 

kate.jpgMaar de laatste tijd lijken zijn audiovisuele avonturen niet zo hoogdringend meer. Alsof hij toch niets te doen had en dan maar evengoed een kortfilm, een documentaire, een dansfilm of een modefilm voor H&M kon draaien. Niet dat er met die laatste iets mis is: hij is bij momenten ondeugend, geestig, ad rem en soms zelfs een heel klein beetje sexy. Maar van Figgis verwacht je net iets meer dan een soort narratieve defilé waarin zelfs het kleinste halssnoer uit de collectie van Lanvin for H&M verwerkt zit. Uiteraard is het dat wat H&M wil, maar van Figgis verwacht ik nog altijd dat hij daar net iets meer mee aanvangt.

 

Of ligt het gewoon aan het feit dat ik meer van Topshop hou dan van H&M, en Topshop vandaag de laatste collectie van Kate Moss lanceert (met een filmpje dat heel wat simpeler en tegelijk ook meer sexy is)?

 

De commentaren zijn gesloten.