27 september 2010 | Commentaren (1)

Met Ozark (niet) naar de cinema

 

CEO Kinepolis: Moeten wij nu echt die vervelende arthousefilms blijven programmeren? Stel je voor dat een vaste klant per ongeluk zo'n voorstelling binnenwandelt: die komt hier van zijn leven niet meer over de vloer.


Marketinggenie: Probleem is dat het tegenwoordig hip is om moeilijk te doen - kijk naar het succes van Acht. Bovendien komt er wel wat volk naar die arthousefilms kijken, dus we kunnen niet zomaar zeggen dat we ermee stoppen, zonder gezichtsverlies te lijden of in ons eigen vel te snijden.


CEO Kinepolis: Kan mij niet schelen! Ik krijg hoofdpijn van al dat Spaans, Chinees en Georgisch. En wat dat geld betreft, dat arthousevolk koopt nog geen kleine cola, laat staan een Magnum Double Chocolate. Ze kosten ons geld, zeg ik u! Of denk je echt dat dit spel hier op ticketverkoop draait?


Marketinggenie: Oké, maar dan moet ik een snood plan verzinnen, zodat het lijkt dat we niet anders kunnen dan die arthousefilms uit het aanbod schrappen. (denkt ruim drie uur na aan 367 euro per uur + BTW) Ik heb het gevonden! We zorgen ervoor dat arthouseliefhebbers gewoon niet meer komen opdagen; dan kan niemand het ons kwalijk nemen dat we de arthousevoorstellingen schrappen 'wegens teleurstellende bezoekersaantallen'.


CEO Kinepolis: Maar hoe hou je dat ambetant volk hier in godsnaam buiten?


Marketinggenie: (na een driedaagse retraite in Saint-Tropez aan 367 euro per uur + BTW + 1,7 euro/km verplaatsingsonkosten) Ik weet het! We draaien een spotje met iemand die werkelijk niets met cinema te maken heeft en laten hem troosteloos wat namen van regisseurs aframmelen – echt iets om compleet down van te worden. Oh, en we doen het in zwart-wit! Dan is de helft al depressief voor het spotje goed en wel begonnen is.


CEO Kinepolis: Geniaal! We doen het lijken alsof arthousecinema dodelijk saai is!


Marketinggenie: 'Dodelijk saai!' Dat is het! We zetten die vent op het dak van een appartement - klaar om te springen! We moeten de mensen niet alleen hun goesting ontnemen om naar arthousefilms te kijken, we moeten ze duidelijk maken dat het gevaarlijk is - levensgevaarlijk!


CEO Kinepolis: Schitterend! En wat heeft mij dit nu gekost?


Marketinggenie: Opnames en postproductie inbegrepen komt dat op 145.389 euro, maar laten we anders gewoon afronden naar 150.000. Dat is makkelijker voor de boekhouding.


CEO Kinepolis: Perfect. Merci, maat! Echt, merci!

Commentaren

Ik heb oprecht luidop moeten lachen bij het lezen van deze blogpost. Bovendien zou ik er nog niet van verschieten dat het er echt zo aan toe ging in de boardroom bij Kinepolis. Wat een draak van een promotiefilmpje eigenlijk.

Gepost door: Nic | 30 september 2010

Reageren op dit commentaar

De commentaren zijn gesloten.